קידום אורגני
דף הבית » קידום אורגני
קידום אורגני יעיל:
אם אתם בעלים או מנהלים של עמוד בעל תוכן בגוגל מאמר זה יכול לעזור לכם לבצע קידום אורגני אפקטיבי יותר. חשוב לציין, מדריך זה לא נועד כדי למקם אתכם בעמוד הראשון בתוך יום אחד, קידום אורגני הוא תהליך הדורש תכנון נכון ועמידה בכללים נוקשים.
קידום אורגני דורש התמדה ועדכון קבוע של תוכן, ניהול נכון של מבנה הקישורים באתר, עדכונים על בסיס קבוע למפת האתר ( XML ) ו עוד מגוון רחב של כללים.
כיום ניתן לדעת שעמידה בכללים אלו מקלה על מנועי החיפוש במציאת האתר שלנו והוספתו לאינדקס הכללי.
אופטימיזציה למנועי החיפוש בדרך כלל כוללת הרבה שינויים שנראים קטנים ולא רלוונטיים, שינויים אלו בשילוב עם אופטימיזציות אחרות עשויים להשפיע משמעותית על חווית המשתמש וביצועי האתר בחיפוש האורגני בנוסף חשוב לציין, קידום אורגני מוצלח מבוסס ברובו על תוכן רחב ורלוונטי בעיקר (מילות מפתח משולבות בתוכן, כמות העדכונים בעמודים, כותרות והטמעה נכונה, תדירות יצירת התוכן ועוד).
אנו ממליצים לחשוב על מנועי החיפוש כלקוח רגיל לחלוטין שהגיע לאתר שלנו ולהבין שגם עבור הסורקים של מנועי החיפוש קריאה וניווט אמורים להיות פשוטים, ברורים ועדכניים ככל שניתן.
מונחים חשובים בקידום אורגני:
- אינדקס – אינדקס זה "השרת" שמאחסן את כל דפי האינטרנט שמנוע החיפוש הרלוונטי יודע עליהם
האינדקס כולל כל עמוד אינטרנט שצוין במפת האתר, דירוג העמודים מתבצע בהתאם לאתר שלכם, חשיבות הדף עצמו ודירוג הדף הכולל. - סריקה – תהליך זה מדבר על סריקה של דפי אינטרנט חדשים או מעודכנים במנועי החיפוש. מנוע החיפוש מגלה דפים חדשים על ידי קריאת קישורים או על ידי בקשה מחברת מנוע החיפוש ישירות. לאחר בחינת העמוד על ידי סורקי רשת מתקבלת ההחלטה האם לצרף את העמוד לאינדקס או שהוא לא עומד בכללים הנדרשים.
- סורק אוטומטי – החומרה עצמה שמבצעת את תהליך הסריקה.
- SEO – קיצור באנגלית למונח "אופטימיזציה למנועי חיפוש" (search engine optimization). תהליך המתאר את העלאת דירוג האתר בתוצאות החיפוש ובך לייצר תנועה אורגנית משמעותית ללא תשלום.
במידה והצלחתם למצוא את האתר שלכם בעמודים 2-3 ומעלה סימן שאתם נמצאים באינדקס אך עדיין עושים משהו לא נכון וזאת מכיוון שמיקום העמוד שלכם נשאר לא רלוונטי והוא אינו מביע תוצאות חיפוש אורגניות ללא עלות.
במידה ולא הצלחתם למצוא את האתר שלכם באינדקס זה סימן שמעיד שמנועי החיפוש החליטו לא להוסיף את התוכן שלכם לאינדקס.
פעולה זו עלולה לנבוע מכמה סיבות:
- לא נשלחה שום מפת אתר למנוע החיפוש המבוקש דבר שמאט את תהליך האינדוקס משמעותית, במקרים כאלו ניתן לבקש אינדוקס בממשק הרלוונטי.
- האתר שלכם חדש יחסית והסורקים האוטומטיים לא הגיעו אליו ולתוכן שלו כרגע.
- עיצוב ובניית האתר לא בוצעו כראוי דבר זה מקשה על הסורקים לקרוא את התוכן, לגשת לדפי האתר ולהבין את מבנה התוכן.
אנו בין החברות היחידות בשוק שמספקות גישה לממשק ניהול מתקדם כדי לראות התקדמות עדכנית ותוצאות שהושגו.
בנוסף אנו מספקים גישה לנתונים עדכניים ישירות ממנועי החיפוש.
לאחר שנים רבות בתחומי קידום אורגני הגענו לכמה כללים חשובים:
- בראש ובראשונה לבדוק האם האתר שלי מופיע במנועי החיפוש.
- האם אני מגיש תוכן עשיר ואיכותי לקהל היעד שלי על בסיס קבוע.
- האם התוכן שלי נגיש לקריאה נוחה מהירה וברורה בכל סוגי המכשירים.
- האם האתר שלי מספק אבטחה ופרטיות נתונים בסיסית.
אנחנו סבורים שכל נכס אינטרנטי שעומד בשאלות הללו יצליח במוקדם או במאוחר לקדם אורגנית את הנכס שלו. חשוב לא לשכוח את הצד הטכני וכללי קידום אורגני בעת בנייה ועיצוב של אתר אינטרנט.
כמה נקודות טכניות חשובות במהלך הקידום:
- הדרך הטובה ביותר לזרז את מציאת האתר שלכם ברשת היא לספר למנועי החיפוש שהוא קיים (לשלוח מפת אתר מעודכנת). חשוב מאוד לחסום עמודים לא רלוונטיים מהגעה אל האינדקס באמצעות robots.txt.
- חסימה לא נכונה של סקריפטים, JavaScript, CSS עלולה לפגוע קשות במהירות האתר דבר שבסופו של דבר משפיע משמעותית על קידום אורגני.
- בחירת כותרות מתאימות לעמודים לאחר מחקר מילות חיפוש, חשוב להשתמש בתגיות HTML מותאמות ובעלות מבנה תקין.
- מבנה איכותי ומסודר של תוכן לפי חשיבותו (סדר במבנה האתר הוא אחד מהכללים החשובים ביותר בתהליכי הקידום.
- שימוש בקיצורי דרך (פירורי לחם בשפה המקצועית) פירורי לחם הם שורה של לינקים פנימיים הנמצאים בכל עמוד תוכן באתר.
מטרתם לאפשר ניווט מהיר וקליל בין התוכן ולרוב הם כוללים גישה מיידית לדף הבית.
אנו נשמח לתת לכם מענה מקצועי בתחום הקידום ובכל תחומי הדיגיטל בפרט. בנוסף נדע ליצור לכם עולם חדש של תוכן ושיחות אורגניות לחלוטין.
חברת DearDigital הבית לפרסום ושיווק דיגיטלי מזמינה אתכם לפגישת ייעוץ ללא עלות!